kolmapäev, detsember 19, 2007

Järelkorjajad

Tean juba lapsepõlvest peale , et pole viisakas vaagnalt viimast maiuspala võtta.
Miks siis?
Aga sellepärast, et juba aastatuhandeid tagasi oli kombeks lubada viljakoristusel mahapudenenud viljapäid endale korjata vaestel ja näljastel.

"Kui te lõikate oma maa vilja, siis ära lõika oma põlluääri sootuks, ja ära nopi üles, mida su lõikuse järelt saaks noppida!

Ära korja tühjaks oma viinamäge ja ära nopi üles oma viinamäe
varisenud marju: jäta need kehvale ja võõrale! Mina olen Issand, teie
Jumal!" (3 Mos 9,10, Piiblist)

Ja moabi naine Rutt ütles Noomile: "Lase ma lähen põllule ja nopin viljapäid selle järelt, kelle silmis ma armu leian!" (Rutt 2:2, Piiblist)


















Fotod: Ingrid

Sildid: , , , , ,

3 Comments:

Blogger helle said...

Ma pole kunagi selle peale nii mõelnud...ehkki olen ka teadnud, et alati( mitte võib-olla just alati)jäetakse viimane pala vaagnale. Olen vist mõelnud, et see on kuidagi viisakusega seotud.

20 detsember, 2007 11:03  
Blogger Ingrid said...

Ega minagi ole varem just nii mõelnud, aga see reegel minus toimis.
Seda üksikut õuna puuladvas pildistades ja sellele teksti juurde nuputades sain aga asjasse selguse.
Olen küll ka kuulnud, et põõsast ei korjata viimaseid marju, et las jääb lindudele, aga sedagi pidasin aiapidaja poolseks heasüdamlikkuseks ja ei midagi enamat.

20 detsember, 2007 11:12  
Blogger joanamari said...

olen minagi kokku puutunud selle kombega
tavaliselt ei ole suur ahnitseja ja viimaste palade noppija
aga
ükskord olin mingil koosviibimisel, kus sain ühe vanema daami käest pahandada, et viimase pala taldrikult ära võtsin
mul oli kõht niii tühi ja need võileivad olid nii maitsvad ja ma ei saanud aru mis komme see ometi on, et laual on ja süüa ei tohi

28 detsember, 2007 13:35  

Postita kommentaar

<< Home