reede, august 24, 2007

Traditsiooniline heeringas ehk kuidas tõsta söögiisu


Kui paljudel on probleemi ülekaaluga, siis mõned ( nende hulgas ka mina) üritavad kaalus pisut juurde võtta.
Kuna olen üldiselt närbi söögiisuga ja söögivalmistamise protseduur mulle seetõttu ei meeldi, siis otsustasin alustada valmistoidust ja selle serveerimisest endale.
Avastasin kõigepealt Leedus toodetud heeringafilee.
Mmmmmm!
Kuumad kartulid, värske sibul ja paksult hapukoort - keele viib alla!
Imelik, et ma varem sellist hõrgutist polnud märganud!

Sildid: , , ,

10 Comments:

Blogger joanamari said...

neid heeringaid on igasuguse maitsega ja on ka minu laste lemmikud
ainult pakend on ebaõnnestunud lekib läbi ja kui ei tarvita kohe ära on kõikmailm õli ja muud värki täis mille sees see kala on

24 august, 2007 13:00  
Blogger Ingrid said...

Mhmh! Selle õliuputuse elasin ka juba üle, ehkki sedakorda oli pakk juba laual lahtiselt. :-)

24 august, 2007 13:06  
Blogger joanamari said...

olen teinud ka nii, et olen otsinud keeratava kaanega klaaspurgi, lõikunud kala sinna suupärasteks raasukesteks ja kallanud siis õli ja sibulad ja muu mis seal karbis just parasjagu on , kalale selga ja siis on hea kahvliga sealt õngitseda leiva võ saia peale, kes kuhu teda soovib
ja kui momendil keegi ei söö, saab kaane peale keerata ja külmkappi panna ohutult, ilma et keegi või miski määrduks enam peale seda solberdamist, kui karp on avatud ja ja ohtlik ümbrusele
teen seda kõike mõne kilekoti peale ja kui olen solberdamise lõpetanud pakin selle karbi kilekotti ja ohutult prügikasti
võtan selle ebamugava tegemise tavaliselt sellepärast ette, et need karbid on odavad ja väikese raha eest saab suurele perele rohkem kui paremates pakendites kalu

24 august, 2007 13:34  
Blogger kukupai said...

mmm! Hea on heeringas küll. Ma ikka viitsin ise puhastada, siis saan rohkem ja oma maitse järgi tehtut. Aga need Leedu omad täitsa hääd, kui kiire, läheb loosi küll

24 august, 2007 13:46  
Blogger Ingrid said...

Kukupai
Vot mitteviitsimises ongi asi!
Või viletsas söögiisus. Väga harva kui ma omatehtud suppigi söön.

Joanamari
Mul on peres kuus suud söömas. Olen seni püüdnud kergema vastupanu teed minna ja suures pajas toitu teinud.
Ise näksin leiba-saia, vahel Rakvere kotlette ka.
Aga kohvi luristan nii et küll saab.
Kaalu tõstmisega on see jama, et kõik hea ja parem tõstavad ka kolesterooli.

24 august, 2007 14:12  
Blogger kukupai said...

Ei tõsta need head asjad seda kolesterooli niiväga midagi. Mul ka pikka aega suur pere olnud, süüa tuli jah suures pajas teha. Ma kaalun ka nii jube vähe, söögiisu üle kurta ei saa, aga tolku ei miskit. Aga kolesterool on normis, kohvist hoolimata (ja maiustan ka hullupööra). Mõni lihtsalt ei võtagi kuidagi juurde :)

24 august, 2007 14:39  
Blogger helle said...

Heeringa juurde sobib ka tomat v.hästi.Võib teha ka nö külma kastet, kus on rohkelt sibulat, tomatit ja keedetud muna, heeringast ja hapukoorest rääkimata. Väga hea kuuma ilma toit.
Närb söögiisu on mulle tundmatu asi.

24 august, 2007 16:25  
Blogger joanamari said...

Üks hästi lihtne variant on suure pere juures see, et praed õlis hakkliha ja sibula ära, no veidikene, et pole enam liha toores ja sibul pole veel pruun, kuumutad selles õlis ja lihas veidi aega natuke suuremateks kui supikartuliteks lõigatud kartulid, ise hoolega segades, katad kartulid veega ja hautad pehmeks.Kui on kiire siis lasen kiirkeedu kannus enne vee keema
Selle toidu nimi on lühikese leemega kartulid
Minu vanaema, kes oli sündinud 1896, tegi seda muidugi oma tehtud suitsupekiga
Kui kartul on valmis, lisad rohelist ja viib keele alla
Kartul on kastmega koos ja juurde pole midagi vaja, maitseks võib veel hapukoort panna iga üks oma taldrikusse
Kui mõnikord liha jaoks raha pole pole olnud, olen teinud lihtsalt ainult sibulaga ja kõlbab ka väga hästi süüa ,aga mingi liha ollusega on ikka maitsvam
Olen seda retsepti veel täendanud, teinud seda külmutatud suppidega, kui pole aega ega jaksu vaaritada.
Muide seda saab teha soola heringaga ka, siis tuleb enne kartul ja porgand ära keeta ja valmis aedviljale sibulaga kuumutatud soolaheeringas juurde lisada ja keema lasta, saab jube hea supp ja kiiresti ja lihtsalt ja soola ei olegi eriti tarvis enne sööma hakkamist lisada

24 august, 2007 17:01  
Blogger Karuema said...

neil on suitsumaitseline selline ka, me suveläbi saarel sõime - koos kodujuustuga ka vahel. nii et proovi seda suitsumaitselist ka, täitsa nämm

24 august, 2007 17:57  
Blogger Ingrid said...

Jah, vist on midagi teistsugust ka.
Aga mulle tundub, et suure osa toidu maitsest tuleneb ka selle serveerimisest.
Kui ma olin ENDALE selle portsioni lauale pannud ja pildistama hakkasin, keerles pere rahutult köögis ja varsti söödi pakendist ära viimased kui heeringa riismed. :-)
Kunagi registreerisin end toidutare kodukale, kuid registreerimisega see asi praktiliselt piirduski.
Üldiselt maitseb mulle sööklatoit.

24 august, 2007 18:17  

Postita kommentaar

<< Home