kolmapäev, juuni 13, 2007

Tsiteerides Ramloffi

Kuna R. pole oma uut blogi veel avalikkusele blogitriisse üles riputanud, kasutan vaid tsitaate tema viimasest sissekandest.

"Teine aspekt, mis selle esimesega ka seotud, seisneb minu aristokratismiihaluses. See ei ole minu jaoks mitte võimuküsimus, vaid pigem igatsus maksimaalselt rafineeritud inimese järele. See on omamoodi esteetiline aristokratism, ..."

"Aristokratismiga on seotud ka minu iluideaal, teema millest ma pole siin vist kirjutanudki. Minu jaoks on ilu seotud eelkõige selliste sõnadega nagu haprus ja haavatavus."

"Mul kipub üldse armastuse ja kaastunde vahel olevat nii õhkõhuke vahesein, et need tunded kasvavad märkamatult teineteiseks üle. Üldse on minu iluideaal seotud rohkem haiglaslikkuse kui tervisega – siiani kõige ilusamate inimeste pilte olen näinud mingis I maalimasõja aegsete fotode albumis ning neil piltidel oli kujutatud raskelt tuberkoloosi põdevaid noormehi. See ilu, mis tekib teatud haigustega inimestesse, on lihtsalt kummaline. "

Ehkki need tsitaadid tunduvad autori üldisest konekstist väljakistuna, on neis just see, mis oma filigraanses läbimõelduses pakuvad ühe nauditava lugemiselamuse.
Tekst, milles pole agressiivsust, tekst, kus jõuline on ühendatud haprusega, karmus kaastunde ja hellusega.

Sildid: , , , ,

6 Comments:

Blogger Heli said...

Oi, Ingrid, aga kas ta andis selleks nõusoleku?

13 juuni, 2007 10:23  
Blogger Ingrid said...

Kohe küsin, ehkki tsiteerimine avalikult avaldatud tekstist peaks lubatud olema.

13 juuni, 2007 10:30  
Blogger Ingrid said...

Metsapiiga
Autori nõusolek on olemas.
Küsisin seda temalt puhtformaalselt sinu rahustamiseks, sest antud juhul ei tsiteerinud ma erakirja, onju?

13 juuni, 2007 10:43  
Blogger karikate emand said...

Mulle see tekst ka väga! meeldis, käin üle lugemas :D - ma ei imesta, et soovisid neid lõike oma blogis jäädvustada.
Ilus on! :)

13 juuni, 2007 14:00  
Blogger Ingrid said...

Jah, Karikate emand!
Tegelikult oli selles Ramloffi sissekandes palju enamat kui ma välja tõin.
Millegipärast aga pole kommentaare nende mõtete kohta ei tema enda sissekandes ega siin. Ometi oleks siin materjali mõttearenduseks kuhjaga.

13 juuni, 2007 14:12  
Blogger karikate emand said...

Võibolla selles ongi asi - liiga palju mõtteainet. Mina mõnikord jätan selle pärast kommentaari kirjutamata, ja olen kindel, et õigesti teen :)

13 juuni, 2007 14:41  

Postita kommentaar

<< Home