kolmapäev, september 19, 2007

Naiste mure
Womans trouble

Pesupesemine on peres ikka rohkem naiste töö.
15 aastat tagasi pesin ma kogu pere pesu käsitsi. Siis sain pisut jõukamaks ja ostsin pesumasina.
Puhast pesu kogunes rohkem, kui eest ära jõudsin triikida.
Eelistasin aastaid Bio-Est-i, kuid selle kvaliteet on kõvasti langenud (intensiivne lõhn ja vähene pesuvõime). Pika otsimise peale leidsin kõige vähem lõhnava ja hästipeseva pesupulbri "Mayeri".
Tema ainuke viga on liigne vaht.
Nüüd aga ütles mind ausalt teeninud ja aegajalt remondimeeste poolt putitatud pesumasin lõplikult üles.
Polnõi pankrot!
Aga et seitsme inimese pesu ei anna pikalt pesemata korjata (pesuhunnik saab liiga suureks!), siis alustasin täna pesupesemist oma vana kombe kohaselt: kirju pesu pesuseebiga käte vahel (õudne, kuidas need seebid haisevad!) ja valge pesu suures keedupotis pesupulbriga. Vahel sekka ka Fairy't, et mõningaid jonnakamaid plekke välja saada.


My washing machine is broken. I have to wash closes of my great family by hand with soap and washing powder.


Foto: Ingrid

Sildid: , ,

13 Comments:

Blogger Karuema said...

oi oi, ära jama, teed endale liiga. nii suure pesu pesemine peaks ikka masina abiga saama tehtud...

20 september, 2007 13:07  
Blogger Ingrid said...

Pesemine on omamoodi loominguline töö ja vanasti olid pesunaised, kes seda tööd päevad läbi ka võõrastele tegid.
Tööd ei tohi lasta suurde virna koguda, siis läheb raskeks.
Aga aega kulub sellele tööle nüüd küll kordi rohkem.
Eks ikka millegi arvelt.
Pesumasin aga maksab rohkem kui mu kuusissetulek. Natuke aega tuleb raha koguda või siis krediiti osta.
Ja muidugi tuleb esmalt masin välja valida.:-)

20 september, 2007 14:40  
Blogger joanamari said...

tunnen siiralt kaasa
olen ise olnud samas seisus
ja lihtsalt ahastuses, sest pesu ei kuiva kui on käsitsi väänatud
ja kui on sügis käes on pesumasina kaotus ikka paras katastroof
minul oli veel vaja lapsi saata järgmine päev puhaste riietega kooli ja lihtsalt polnud aega nädal aega oodata kunas asjad kuivavad
siis sai neid riideid kuivatatud ahju juures ja iga naca aja pärast pööratud
ning elamine auras ja tilkus jne
suure perega on niigi jube palju tegemist ja see pesu pesemine ja kuivatamine oli üks suur vaev juures

20 september, 2007 19:51  
Blogger niisama said...

jah, kuidas saaks kyll aidata??? sest pesupesemine ja triikimine on yhed t6epoolest kurnavad tegevused... minu ema kah triikis ja pesi nii et seda nagu...teeks ettepaneku neile kes seda blogi loevad, et kui on kellegil pesumasin ara anda, siis v6tku Ingridiga yhendust!

21 september, 2007 04:29  
Blogger Ingrid said...

Joanamari

Ongi selle kuivatamisega praegu kõige probleemim probleem.:-)
Mul toas elektriradikas hõõgub, selle kohal nööril ja radika peal siis seda pesu kuivatan.
Pesuseebiga pestud asju tuulutan vihma käes rõdul mitu päeva, aga haisevad ikka nii ökalt, et peab valima selliseid riideid seebiga pesemiseks, millega rahva sekka ei minda.

Anu
Ära väga hullult kaasa tunne! :-)
Juba esimese pesupäevaga tulid kõik pesemisvõtted meelde ja töö lendab , mis ludin. Remonditöökoda, kuhu enne helistasin, ütles, et viga on kuullaagrites ja muus taolises, kuna mul hakkas pesutrummel masinas hüppama ja et see on kapitaalremont, oma paartuhat krooni minimaalselt. Võiks ju teha, aga tulu pidi sellest väike olema.
Kui nüüd uus masin osta, tuleb ju veel ka vanast lahti saada.:-(

Triikimist ma ära ei jäta, ehkki suur osa tänapäeva inimestest on triikimisest (nt.voodilinad) loobunud. Ma triigin kõik asjad üle.
Pesupesemise juures ongi kõige mõnusam hetk see, kui sa oled higistanud pesta ja hulk aega istunud kuuma triikraua taga ja siis saabub hetk, kus võid puhast pesu hakata virnast kapiriiulitele laduma.
Siis käid ringi mõnusa tundega, et oleks nagu päevapalga välja teeninud.:-)

21 september, 2007 08:11  
Blogger Ingrid said...

Joanamari!
Kas ma sain õigesti aru, et sina ka käsitsi pesed!?

21 september, 2007 08:12  
Blogger Morgie said...

hullumaja!
vaata äkki saad perekoolist või kuskilt kasutatud pesumasina!
tegelikult on mul endal üks muidu töökorras aga katkise tihendiga Candy koridoris - tihend maksab roppu raha. a kui sa kuskilt tihendi saad, siis võid minu masina endale saada. tasuta loomulikult.
ilma tihendita, teadagi, pesumasinat kasutada ei saa.
lugesin su blogi ja leian et käsitsi pesu pesemine on sulle küll liig mis liig.
kahju et mul midagi paremar pakkuda ei ole

21 september, 2007 09:55  
Blogger Morgie said...

vaatasin järele - pesumasina pealmine kate on lahti ja tihendis pikisuunaline lõhe.
tsentrifuug oli vist nõrgavõitu, aga üldiselt kõik liikuvad osad töötasid. masin on küll mingi 15 a vana. saksa firma Candi toodang.
kui sa sellisest risust huvitatud oled ja Tallinna kandis elad, anna teada rott21@hot.ee, püüan äratoomise orgunnida.
aga ma siiralt loodan et sa leiad midagi paremat

21 september, 2007 10:01  
Blogger Ingrid said...

Morgie
Su abivalmidus on liigutav.
Loodaks aga siiski üht juba algselt töökorras masinat, sest töökoormus saab tal olema suur: mul läheb peaaegu kahe päeva tagant paar masinatäit pesusse. Masinate iga pidigi aga u. 10 aastat olema. Esimene rahasüst juba saabus - mees sai mingi väikese haltuura tehtud.:-)
Remondifirmast hoiatati, et ostku ma tuntud firma masin ja et Itaalia enam masinaid ei tooda.
Nimetati just Candy-t, Electroluxi, Boshi ja Siemensit. Hoiatati Beko jmt eest.
Pühapäeval pääsen linna, siis hakkan maad uurima, kus, mis marki ja mis hinnaga.
Hoolimata suurest pesuhulgast, ei tohi mu pesumasin olla suur, sest peab mahtuma mu tillukesse paneelmaja kööki.

21 september, 2007 10:14  
Blogger Karuema said...

IDEE, tead, Hobby Hallist saad osta järelmaksuga, siis ei pea kïke raha korraga välja käima ja saad asja kohe kätte. ja neil on sellised väikesed nunnud masinad, kuhu paned pesu pealt, ei pea kummardama...ja need on suht hea hinnaga ka... internetis on neil vist ka. www.hobbyhall.com vöi miskit sellist on see aadress

21 september, 2007 11:43  
Blogger Ingrid said...

Olen ostnud Hobby Hallist hulga asju.
Neilt ostetud külmikki seisab nurgas.
Aga seal müüakse suht nõrgema kvaliteediga kaupa.
Aga võibolla tõesti!
See mingi Whirlpool, kas kellelgi on sellega kokkupuuteid?
Aga jälle probleem: ma ei usu, et Hobby Hall vana masina ära viib, kaht masinat aga mu korterisse ei mahu.

21 september, 2007 11:54  
Blogger Karuema said...

vanat hobby hall ära ei viia
aga wihrpooliga on minul kokkupuudet kyll ja pole probleemi.
see on miski kangema brändi odavam versioon.enam ei mäleta millise...aga jah. mina pesen ja väga rahul.
no ja ju sa selle vana ka kuidagi ära saad.

21 september, 2007 22:12  
Blogger Lori said...

I am sorry your washing machine is broken. Thank you so much for putting part of your blog in english. Blessings to you.

22 september, 2007 13:46  

Postita kommentaar

<< Home